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In the last ten years, members have authored the following publications:


Isabel Durán Giménez-Rico

Durán, Isabel. “What Is the ‘Transnational Turn’ in American Literary Studies? A Critical Overview.” ATLANTIS. Vol. 42.2 (December 2020): 138-159.

Durán, Isabel. “Life As Role-Play: Ilan Stavans, The Life(Long) Writer.” Stavans Unbound: The Critic between Two Canons, edited by Bridget Kevane, Academic Studies Press, 2019, pp. 7-18.  

Durán, Isabel. “Transnationalism, Autobiography and Criticism: the Spaces of Women’s Imagination.” The Routledge Companion to Transnational American Studies, edited by Nina Morgan, Alfred Hornung and Takayuki Tatsumi, Routledge, 2019 , pp. 202-2013.  

Durán, Isabel. "Siri Hustvedt: La escritora científica que mira a hombres y mujeres.” The Conversation, mayo, 2019. 

Durán, Isabel, Rebeca Gualberto, Eusebio de Lorenzo, Carmen Méndez, Eduardo Valls, editors (eds.). A Critical Gaze from the Old World: Transatlantic Perspectives on American Studies. Peter Lang, 2018. 

Durán, Isabel. “Between Molds and Models: Female identities in Almudena Grandes and Roberta Fernández.” Symbolism 17: Latina/o Literature: The Trans-Atlantic and the Trans-American in Dialogue, edited by Ahrens, Rüdiger / Kläger, Florian / Stierstorfer, Klaus, in coop. with García, Patricia M. / González, John Morán, De Gruyter, 2017, pp.143-167. 

Dúran, Isabel. “Latina/o Life Writing: Autobiography, Memoir, Testimonio’. The Cambridge Companion to Latina/o American Literature, edited by John Moran, Cambridge UP, 2016, pp. 147–160.  

Durán, Isabel, Noelia Hernando, Carmen Méndez, Joanne Neff, Ana-Laura Rodríguez and Rebeca Gualberto (eds.). Estudios De GéneroVisiones TransatlánticasFundamentos, 2016. 

Durán, Isabel. “Latino Autobiography, the Aesthetic, and Political Criticism: the Case of Hunger of Memory.” Journal of Transnational American Studies, vol. 6 no. 1, 2015, n.p. 

Durán, Isabel. “Ethics and Aesthetics: A Conversation with Ilan Stavans,” Camino Real. Estudios de las Hispanidades Norteamericanas, vol. 6, no. 9, 2014, pp. 145-161. 

Durán, Isabel. “Patrimony, Solitude and Obligation: Prodigal Sons and Absent Fathers.” The European Journal of Life Writing, vol. III, 2014, pp. VC75–VC99.  

Durán, Isabel. “Virginia Woolf La dureza del granito, la misteriosa evanescencia del arco iris.” CLAVES de Razón Práctica, nº 237, noviembre/diciembre 2014.  

Durán, Isabel. “American Studies in Spain.” Encyclopedia of American Studies, edited by Simon J. Bronner, Johns Hopkins University Press, 2014.  

Durán, Isabel, Noelia Hernando, Carmen Méndez, Joanne Neff, Ana-Laura Rodríguez (eds.). En torno a espacios y género / Negotiating Gendered Spaces. Fundamentos, 2013. 

Durán, Isabel. “From Ancestral Land to Urban Site in Chicana/o Literature.” En torno a espacios y género / Negotiating Gendered Spaces, edited by Durán, Isabel, Noelia Hernando, Carmen Méndez, Joanne Neff, Ana-Laura Rodríguez, Fundamentos, 2013, pp. 193-204. 

Durán, Isabel. “La poesía en la América Puritana y Revolucionaria.” Historia Crítica de la Poesía Norteamericana, edited by José Antonio Gurpegui,  Benjamin Franklin, 2013, pp.17-48.  

Durán, Isabel. “A Transatlantic Approach to Chicano Life Writing.” Interculturalism in North America: Canada, United States, Mexico, and Beyond, edited by Joseph Raab and Alexander Greiffenstern, Wissenschaftlicher Verlag Trier & Tempe/ Bilingual Press, 2013, pp. 133-54.  

Durán, Isabel, R.G. Rayego y J Neff. “Introducción.” Estudios Feministas, vol 3, 2012, pp.1-6.  

Gurpegui, José Antonio y  Isabel Durán (eds.). The Backyard of the US Mansion. Biblioteca Benjamin Franklin, 2012. 

Durán, Isabel y R.G Rayego (coords.).  Espacios Generizados. Dossier monográfico de Estudios Feministas, vol 3, 2012.  

Durán, Isabel, Carmen Méndez, Jaime de Salas (eds.). Miradas Transatlánticas: Intercambios culturales entre Estados Unidos y Europa/  Transatlantic Vistas: Cultural Exchanges between the USA and Europe. Fundamentos, 2011.  

Antón Pacheco, Ana, Durán, Isabel, et al. (eds.). Diferencia, (Des)Igualdad Y Justicia Differences, (In)Equality And Justice. Fundamentos, 2010.


Carmen M. Méndez García

Méndez García, Carmen M. "The (Cyber) Center Cannot Hold": Futures, Bodies and Minds in William Gibson's The Peripheral”, SFRA Review, vol. 50, no. 4, 2020, pp 77-84.

Méndez García, Carmen M. “Nuevos espacios, nuevos tiempos, nuevos mitos: American Gods de Neil Gaiman”, Herejía y belleza: Revista de estudios culturales sobre el movimiento gótico, vol. 9, 2020, pp. 9-18.

Méndez García, Carmen M. “Accepting the X: Uncanny Encounters with Nature and the Wilderness in Jeff Vandermeer’s The Southern Reach Trilogy.Avenging Nature: The Role of Nature in Modern and Contemporary Art and Literature, edited by Eduardo Valls, Rebeca Gualberto, et al, Lexington Books, 2020.

Méndez García, Carmen M.,Tres días de paz, música y amor: el festival de Woodstock en la imaginación contemporánea.Huellas: Revista de la Universidad del Norte, vol. 105, 2019, pp. 46–53.

Méndez García, Carmen M. “A Wall of One's Own: Latinas Reclaiming Spaces, Subverting Economies, Empowering Communities.” Ex-centric Narratives: Journal of Anglophone Literature, Culture and Media, vol. 32019, pp. 109–121.

Méndez García, Carmen M. “La femme fatale: Del noir clásico a la imaginación contemporánea.” Herejía y belleza: Revista de estudios culturales sobre el movimiento gótico, vol. 7, 2019, pp. 10–19. 

Méndez García, Carmen M. “¿Qué estudios? ¿Qué América? La indefinición e inclusividad de los American Studies.” Contrapunto: Revista de Crítica Literaria y Cultural de la Universidad de Alcalá, 3 enero 2019.

Méndez García, Carmen M. “Cartografías del horror: Espacios y vacíos en H. P. Lovecraft.” Herejía y belleza, vol. 6, 2018, pp. 9-23.

Durán Giménez-Rico, Isabel, Eusebio de Lorenzo, Rebeca Gualberto, Carmen Méndez García, Eduardo Valls, eds. A Critical Gaze from the Old World: Transatlantic Perspectives on American Studies. Peter Lang, 2018.

Méndez García, Carmen M., ed. Tradition and (R)evolution: Reframing Latina/o Identities in Contemporary US CultureBiblioteca Benjamin Franklin, 2018.

Méndez García, Carmen M. “Post-Apocalyptic Curating: Cultural Crises and the Permanence of Art in Emily St. John Mandel’s Station Eleven.” Studies in the Literary Imagination, vol. 50, no. 1, 2017, pp. 111-130.

Méndez GarcíaCarmen M. “Private (Brown) Eyes: Ethnicity, Genre and Gender in Crime Fiction in the Gloria Damasco novels and the Chicanos Comic Series.” Altre Modernità / Other Modernities, vol. 15, 2016, pp. 7082.

Méndez García, Carmen M. “‘The World Needs Bad Men.’: True Detective and the Reenactment of Heroic Masculinity.” Cattivi. Cattivissimi. Cattivi? Sulle tracce di eroi criminali nelle narrazioni di genere, edited by Danielle Croce et al, Mimesis, 2016.

Durán, Isabel, et al, eds. Estudios de género: visiones transatlánticas/ Gender Studies: Transatlantic Visions. Fundamentos, 2016.

Méndez García, Carmen M. “Prólogo.” Tom Wolfe: Cronista de la Norteamérica sin Dios, by Juan F. Trillo, Universidad de Valencia, 2016.

Méndez García, Carmen M. “El universo Star Trek: la elusiva última frontera”. Yo soy más de series: 60 series que cambiaron la historia de la televisión, edited by V. M. Gallardo Barragán. y F. A. Moreno Serrano, Esdrújula, 2015.

Méndez García, Carmen M., "“Carcosa, ahora”: True Detective, la actualización del gótico sureño y la ficción weird.” Herejía y belleza: Revista de estudios culturales sobre el movimiento gótico, vol. 3, 2015, pp. 9-25. 

Durán, Isabel, et al, eds. En torno a espacios y género / Negotiating Gendered Spaces. Fundamentos, 2014.

Méndez García, Carmen M. “Diseño e implementación de cursos abiertos masivos en línea (MOOC): Expectativas y consideraciones prácticas.” Revista de Educación a Distancia, vol. 39, 2013, pp. 1-19.

Méndez García, Carmen M. "Gótico y espacios suburbanos en la literatura posmoderna estadounidense," Herejía y belleza: Revista de estudios culturales sobre el movimiento gótico, vol. 2, 2013, pp. 115-130. 

Méndez García, Carmen M. "Historias bajo la lluvia: el videojuego como narración interactiva en Heavy Rain." Entre escritura e imagen: lecturas de narrativa contemporánea, edited by Lourdes Carriedo and Dolores Picazo. Peter Lang, 2014. 

Antón Pacheco, Ana, et al, eds. Diferencia, (des)igualdad y justicia / Differences, (In)Equality and Justice. Fundamentos, 2010.

Durán Giménez-Rico, Isabel, et al, eds. Miradas Transatlánticas: Intercambios culturales entre Estados Unidos y Europa / Transatlantic Vistas: Cultural Exchanges between the USA and Europe, Fundamentos, 2011.

Méndez García, Carmen M., “La huida del Mordor caribeño: el exilio y la diáspora dominicana en The Brief Wondrous Life of Oscar Wao, de Junot Díaz.” Revista de Filología Románica, Anejo VII, 2011, pp. 265-278. 

Méndez García, Carmen M., “The Complications of the EroticEroticism in Last Tango in Paris and Une liaison pornographique.” El erotismo en la modernidad, edited by Ángel Clemente Escobar y Javier Rivero Grandoso, CERSA, 2011, pp. 289-302.

Méndez García, Carmen M., “The Ultimate Secrecy: Feminist Readings of Masculine Trauma in Vietnam War Literature.” American Secrets: The Politics and Poetics of Secrecy in American Culture, edited by José Liste Noya et al., Farleigh Dickinson University Press, 2011, pp. 37-48.

Méndez García, Carmen M., Núñez García, Silvia, Rodríguez Aranda, Pilar, Mier, Rodrigo, “Speaking desde las heridas y One Wound for Another: una herida por otra: proyecto de cibertestimonios transfrontera.” Norteamérica: revista académica del CISAN-UNAM, vol. 5, no. 1, 2010, pp. 321-344.


Noelia Hernando Real

Hernando Real, Noelia. “Susan Glaspell and Emily Dickinson” Susan Glaspell in Context, edited by J. Ellen Gainor. Cambridge University Press, 2022 (forthcoming). 

Hernando Real, Noelia. “Lauren Gunderson’s Theatre and ‘Survival of the Storied.’” Routledge Anthology of Women‘s Theatre and Drama Theory and Criticism, edited by J. Ellen Gainor and Catherine Burroughs. Routledge, 2022 (forthcoming). 

Hernando Real, Noelia. “Susan Glaspell.”  Oxford Bibliographies in American Literature. Oxford University Press, 2021 (forthcoming). 

Hernando Real, Noelia. “Suicide Across the Waves: On the Feminist Possibilities of Dramatic Suicide in Plays by Susan Glaspell, Marsha Norman and Naomi Wallace.”  Suicide In Modern Literature Social Causes, Existential Reasons, And Prevention Strategies. Ed. Josefa Ros. Springer, 2021.

Hernando Real, Noelia.  “Edson, Margaret”.  Diccionario de la recepción teatral en España: Vol. 1. A-K. Ed. Javier Huerta Calvo. Ediciones Antígona, 2020, pp. 283-284.

Hernando Real, Noelia. Review of Lidia Taillefer de Haya (ed.), La causa de las mujeres en Gran Bretaña a través de sus textos. Asparkía, vol. 36, 2020, pp. 119-123. 

Hernando Real, Noelia. “Norman, Marsha.” Diccionario de la recepción teatral en España: Vol. 2. L-Z. Ed. Javier Huerta Calvo. Madrid: Ediciones Antígona, 2020, pp. 675-678). 

Hernando Real, Noelia. “Vogel, Paula.” Diccionario de la recepción teatral en España: Vol. 2. L-Z. Ed. Javier Huerta Calvo. Madrid: Ediciones Antígona, 2020, pp. 1115-1117.

Hernando Real, Noelia. “On the Page and on the Stage: The Influence of H. D. Thoreau on Susan Glaspell’s Works”. “To live deep and suck all the marrow of life.” The Legacy of Henry David Thoreau, edited by Eulalia Piñero and Laura Arce.Vernon Press, 2020, 25-37.

Chocano Diaz, Gema, Noelia Hernando Real and Ana Ardid Gumiel. On Literature and Grammar: A Selection of Annotated English Medieval and Renaissance Texts for (Spanish) University Students. Ediciones UAM, 2020.

Hernando Real, Noelia“How to Teach Susan Glaspell’s Trifles.” How to Teach a Play: Exercises for the College Classroom, edited by Miriam Chirico and Kelly Younger. Bloomsbury, 2020, pp. 139-141. 

Hernando Real, Noelia“Vital Contacts: Dramatic Downclassing in Bosworth Crocker’s Humble Folk.” Revista de Estudios Norteamericanosvol. 222018, pp. 121-144.  

Hernando Real, Noelia“On The Verge of the American Female Gothic: Edgar Allan Poe’s ‘The Fall of the House of Usher’ in Susan Glaspell’s Theater.”  A Critical Gaze from the Old World: Transatlantic Perspectives on American Studiesedited by Isabel Durán Giménez-Rico, Rebeca Gualberto Valverde, Eusebio de Lorenzo Gómez, Carmen M. Méndez García, and Eduardo Valls OyarzunPeter Lang, 2018, pp. 55-74. 

Hernando Real, Noelia. Review of Susan Glaspell’s Poetics and Politics of Rebellionby Emeline Jouve (Iowa: University of Iowa Press, 2017). Theatre Annual, vol. 71 2018, pp. 85-88. 

Hernando Real, Noelia“An Exorcism on The Outside, or Looking into Trifles – Before Breakfast: Geopathic Crises in the Plays of Eugene O’Neill and Susan Glaspell.” Eugene O’Neill Review, vol. 38.1-2. Special issue “Women in O’Neill,” edited by Judith E. Barlow, 2017, pp. 74-92. DOI: 10.5325/eugeoneirevi.38.1-2.0074. 

Hernando Real, Noelia“Breaking Down the Borders of Memory: The Transatlantic Politics of Metatheatre in Sarah Ruhl’s Passion Play.” Les Cahiers de FramespaSpecial Issue “Staging American Memories”, vol. 24, 2017. DOI: 10.4000/framespa.4290. https://framespa.revues.org/4290 

Hernando Real, Noelia. Review of Otros géneros, Otros mundos. Sexualidad y suicidio en la literatura de mujeresby Francisco José Cortés Vieco (Biblioteca Instituto Franklin, 2016)Asparkía, vol. 30, 2017, pp. 183-186. 

Hernando Real, Noelia. Review of Woman on Trial. Gender and the Accused Woman in Plays from Ancient Greece to the Contemporary Stage, edited by Amelia Howe Kritzer and Miriam López Rodríguez (Teneo Press, 2015). Revista de Estudios Norteamericanos, vol. 21, 2017, pp. 191-196. 

Durán Giménez-Rico, Isabel, Rebeca Gualberto, Noelia Hernando Real, Carmen Méndez García, Joanne Neff van Aertselaer and Ana-Laura Rodríguez-Redondo, editors. Estudios de género. Visiones transatlánticas / Gender StudiesTranstlantic Visions. Fundamentos, 2016. 

Durán Giménez-Rico, Isabel, Rebeca Gualberto, Noelia Hernando Real, Carmen Méndez García, Joanne Neff van Aertselaer and Ana-Laura Rodríguez-Redondo, IntroductionEstudios de género. Visiones transatlánticas / Gender StudiesTranstlantic Visions. Fundamentos, 2016, pp. 9-31. 

Hernando Real, Noelia. “The First World War in Europe and in America: A Gendered Reading of Anti-war Plays by the Provincetown Players.” Experimental O’Neill. The Wooster Group, The Hairy Ape, The Emperor Jones, the S.S. Glencairn Plays, the Provincetown Players, and Other Journeys into the Worlds of Eugene O’Neill, edited by Richard Mitchell. Rare Bird Books, 2016, pp. 339-366. 

Hernando Real, Noelia. “Celebrating Susan Glaspell when Trifles Turns 100: Interview with Martha Carpentier and Barbara Ozieblo.” Miranda 13, 2016.  

Hernando Real, Noelia. “‘Crossing Europe in One Night: Review of Best of BE Festival Tour 2015.” Critical Stages, 13, 2016. 

Hernando Real, Noelia. “Powerful Gazes: The Right to Look in Film Adaptations of Trifles and ‘A Jury of Her Peers.’” On Susan Glaspell’s Trifles and “A Jury of Her Peers.” Centennial Essays, Interviews and Adaptationedited by Martha C. Carpentier and Emeline Jouve. McFarland, 2015, pp. 79-93. 

Hernando Real, Noelia“Still Struggling with the Male Gaze: Feminism and Contemporary Representations of Hysteria. Sarah Ruhl’s In the Next Room and Tanya Wexler’s Hysteria.” New England Theatre Journal, vol. 26, 2015, pp. 103-122. 

Hernando Real, Noelia. “Love Triangles and Triangular Lives: A Home for Three in Sarah Ruhl’s In the Next Room.” Old Stories, New Readings. The Transforming Power of American Drama, edited by  Miriam López Rodríguez, Inmaculada Pineda Hernández & Alfonso Ceballos Muñoz. Cambrdige Scholars Publishing, 2015, pp. 231-248. 

Fernández-Caparrós Turina, Ana, Noelia Hernando Real, and Fabio VericateditorsStaging the Sounds of a Nation: The Poetic Soundscapes of the USA”. Special issue of the Complutense Journal of English Studies, vol. 23, 2015. 

Fernández-Caparrós Turina, Ana, Noelia Hernando Real, and Fabio VericatIntroductionStaging the Sounds of a Nation: The Poetic Soundscapes of the USA”. Special issue of the Complutense Journal of English Studies, vol. 23, 2015, pp. 7-13. 

Hernando Real, Noelia. Voces contra la mediocridad: la vanguardia teatral de los Provincetown Players, 1915-1922. Universidad de Valencia, 2014. 

Hernando Real, Noelia. Review of  Sarah Ruhl and her Contemporaries, by Leslie Atkins DurhamGramma. Journal of Theory and Criticism, vol. 22.2, 2014, pp. 236-238.  

Durán Giménez-Rico, Isabel, Noelia Hernando Real, Carmen Méndez García, Joanne Neff van Aertselaer and Ana-Laura Rodríguez-Redondo, editors. En torno a espacios y género/ Negotiating Gendered Spaces. Fundamentos, 2013. 

Durán Giménez-Rico, Isabel, Noelia Hernando Real, Carmen Méndez García, Joanne Neff van Aertselaer and Ana-Laura Rodríguez-RedondoIntroduction. En torno a espacios y género/ Negotiating Gendered Spaces. Fundamentos, 2013, pp. 7-21. 

Hernando Real, Noelia“Female Charioteers in Susan Glaspell’s Plays: Re-visiting The Spirit of Delphi and Aristotle’s Poetics in InheritorsThe Verge, and The Comic Artist.” Americans’ Experience in Delphi, edited by Paul Lorenz and David Roessel. Somerset Hall Press, 2013, pp. 181-200. 

Hernando Real, Noelia“Dramatic Geopathology Past and Present: Place and Identity in Susan Glaspell’s Chains of Dew and Sarah Ruhl’s In the Next Room.” Topografías domésticas/Negotiating Gendered Spacesedited by  Isabel Durán Giménez-Rico, Noelia Hernando Real, Carmen Méndez García, Joanne Neff van Aertselaer and Ana-Laura Rodríguez-Redondo. Fundamentos, 2013, pp. 121-134. 

Hernando Real, Noelia“On Closets and Graves: Intertextualities in Susan Glaspell’s Alison’s House and Emily Dickinson’s Poetry.” Intertextuality in American Drama. Critical Essays on Eugene O’Neill, Susan Glaspell, Thornton Wilder, Arthur Miller and Other Playwrights. Playwrightsedited by Drew Eisenhauer and Brenda Murphy. McFarland, 2013, pp. 63-75.  

Hernando Real, Noelia“‘The Budget is the Thing’: Spanish Theatre in Recession.” Critical Stages. Special issue Theatre in Recessionedited. by Savas Patsalidis. July 2013. http://www.criticalstages.org/criticalstages8/entry/The-Budget-is-the-Thing-Spanish-Theatre-in-Recession#sthash.G8r4Zc90.dpbs. 

Hernando Real, Noelia. “La Primera Guerra Mundial en escena: Una aproximación transatlántica al teatro bélico de los Provincetown Players.” Informes USA, vol. 15, 2013. 

Hernando Real, Noelia Introduction. Performing Gender Violence. Plays by Contemporary American Women Dramatists, edited by Barbara Ozieblo and Noelia Hernando Real. Palgrave, Macmillan, 2012, pp. 1-14. 

Hernando Real, Noelia“American Women Playwrights and Violence Against Women” Performing Gender Violence. Plays by Contemporary American Women Dramatists, edited by Barbara Ozieblo and Noelia Hernando Real. Palgrave, Macmillan, 2012, pp. 27-38.  

Hernando Real, Noelia“My Home, My Battleground: The Deconstruction of the American Family”. Performing Gender Violence. Plays by Contemporary American Women Dramatists, edited by Barbara Ozieblo and Noelia Hernando Real. Palgrave, Macmillan, 2012, pp. 39-60.  

Ozieblo, Barbara and Noelia Hernando Real, editors. Performing Gender Violence. Plays by Contemporary American Women Dramatists. Palgrave, Macmillan, 2012. 

Hernando Real, Noelia“A Luncheon for Suffrage: Theatrical Contributions of Heterodoxy to the Enfranchisement of the American Woman.” Revista de Estudios Norteamericano, vol. 16, 2012, pp. 75-90 

Alberola Crespo, Nieves and Noelia Hernando Real, editors. “Mujeres a escena: Dramaturgas contemporáneas norteamericanas.” Asparkía, vol. 23, 2012. 

Hernando Real, Noelia. “Sin hogar, sin identidad: el teatro feminista de Jane Bowles. Asparkía, vol. 23, 2012, pp. 73-89. 

Hernando Real, Noelia. Review of New Women  Dramatists in America, 1890-1920by Sherry Engle (Palgrave, Macmillan, 2007). Asparkía, vol. 23, 2012, pp. 215-217. 

Hernando Real, Noelia. Translations and introduction to fragments from the Women of the Provincetown Players, by Cheryl Black (University of Alabama Press, 2002). Asparkía, vol. 23, 2012, pp. 193-200. 

Hernando Real, NoeliaReview of New Women  Dramatists in America, 1890-1920, by Sherry Engle (Palgrave, Macmillan, 2007). Asparkía, vol. 23, 2012, pp. 215-217. 

Hernando Real, Noelia. Self and Space in the Theater of Susan GlaspellMcFarland, 2011. 

Hernando Real, Noelia“Sane Enough to Kill: On Women, Madness, and the Theatricality of Violence in Suan Glaspell’s The Verge.” Violence in American Drama. Essays on Its Staging, Meanings and Effects, edited by Alfonso Ceballos Muñoz, Ramón Espejo Romero and Bernardo Muñoz Martínez. McFarland, 2011, pp. 59-71.  


Claudia Alonso Recarte

Alonso Recarte, Claudia. “‘They stood like men’: Horses, Myth, and Carnophallogocentrism in Toni Morrison’s Home.” Multi-Ethnic Literature of the United States (MELUS), vol. 46, no. 2, 2021, pp. 87-110.

Ramos Gay, Ignacio, and Claudia Alonso Recarte. “On Long-lasting Humanimal Friendships: Gayness, Aging, and Disease in Lily and the Octopus.” Aging Masculinities in Contemporary U.S. Fiction, edited by Josep M. Armengol. Palgrave Macmillan, 2021, pp. 171-188.

Ramos Gay, Ignacio, and Claudia Alonso Recarte, editors. Special issue “Zoomasculinities: Animals, Animality, and Masculinity.” Men and Masculinities, vol. 23, no. 5, 2020.

Ramos Gay, Ignacio, and Claudia Alonso Recarte. “Zoomasculinities: At the Intersection Between Animals, Animality, and Masculinity.” Men and Masculinities, vol. 23, no. 5, 2020, pp. 807-813.

Alonso Recarte, Claudia. “Pit Bulls and Dogfighting as Symbols of Masculinity in Hip Hop Culture.” Men and Masculinities, vol. 23, no. 5, 2020, pp. 852-871.

Grant, Teresa, Ignacio Ramos-Gay, and Claudia Alonso Recarte, editorsReal Animals on the Stage. Routledge, 2020.

Alonso Recarte, Claudia, and Ignacio Ramos-Gay“‘A passionate call for murder’: Dying and Suffering Animals in Spanish Film and Filmmaking.” Spanish Thinking about Animals (The Animal Turn Series), edited by Margarita Carretero González, Michigan State University Press, 2020. 

Grant, Teresa, Ignacio Ramos-Gay, and Claudia Alonso Recarte. “Introduction: Real Animals on the Stage.” Studies in Theatre and Performance, vol. 38, no. 2, 2018, pp. 103-112.

Alonso Recarte, Claudia (2018). “‘When the animal cannot keep up a good appearance it had better go out of the room’: Vivisection and Theatricality in the Nineteenth and Early Twentieth Centuries.” Studies in Theatre and Performance, vol. 38, no. 2, 2018, pp. 190-205.

Alonso Recarte, Claudia. “Canine Actors and Melodramatic Effects: The Dog of Montargis Arrives on the English Stage.” Cahiers victoriens et édouardiens, vol. 86, 2017, pp. 1-18.

Berloni, William M., Ignacio Ramos Gay, and Claudia Alonso Recarte. “Revisiting the History of the Implementation of Animal Welfare Policies in Theater and Film Productions: An Interview with William M. Berloni, Leading Animal Trainer in Broadway Shows.” Revista General de Derecho Animal y Estudios Interdisciplinares de Bienestar Animal / Journal of Animal Law & Interdisciplinary Animal Welfare Studies (JAL – IAWS), vol. 0, 2017, pp. 201-222.

Alonso Recarte, Claudia. “Volvamos al ‘perrito’: sufrimiento, ética y libertad artística en Exposición #1 de Guillermo Vargas.” Miríada Hispánica, vol. 14, 2017, pp. 115-127.

Alonso Recarte, Claudia. “Guillermo Vargas’s Exposition #1 in the Context of Global Animal Ethics.” Journal for Critical Animal Studies, vol. 14, no. 1, 2017, pp. 4-36. 

Alonso Recarte, Claudia. “Encountering the Posthuman Animal: Revisiting Dian Fossey’s Gorillas in the Mist.” Atlantis, vol. 38, no. 2, 2016, pp. 103-121.

Alonso Recarte, Claudia. “Animal Liberation, American Anti-terrorist Culture and Denis Henelly’s Bold Native.” Critical Studies on Terrorism, vol. 9, no. 2, 2016, pp. 247-268.  

Alonso Recarte, Claudia. “De caballos, perros y palomas: el animal en la cultura militar de la Primera Guerra Mundial y su reflejo en la literatura.” La Primera Guerra Mundial en las literaturas alemana, francesa, italiana, inglesa y norteamericana, edited by Carmen Manuel Cuenca and Ignacio Ramos Gay, Publicaciones de la Universitat de València, 2015, pp. 387-404. 

Alonso Recarte, Claudia. “Gallophobie et discurs anti-vivisection: Frances Power Cobbe.” Curious About France: Visions Littéraires Victoriennes, edited by Ignacio Ramos Gay, Peter Lang, 2015, pp. 205-219.

Alonso Recarte, Claudia. “Anti-French Discourse in the Nineteenth-Century British Anti-Vivisection Movement.” Atlantis, vol. 36, no. 1, 2014, pp. 31-50.

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