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INFORMES

2023: Comunicar moda sostenible para combatir el greenwashing.
2022: La marca como fenómeno social. Activismo Corporativo, confianza y cocreación.  The brand as a social phenomenon. Corporate Activism, Trust, and Cocreation.

ÚLTIMAS PUBLICACIONES DE ALTO IMPACTO (JCR, SJR, SCOPUS)

2022: Deconstructing Corporate Activism: A consumer approach. Journal of Management and Organization, 2022 1-15. Disponible en: https://www.cambridge.org/core/journals/journal-of-management-and-organization/article/deconstructing-corporate-activism-a-consumer-approach/EB666C77A972D7B5AABFF22658A95906
2022: La recepción del ensayo audiovisual español contemporáneo. Icono 14, 20 (1), 1-17. Disponible en: https://icono14.net/ojs/index.php/icono14/article/view/1797
2022: How Higher Education Promotes the Integration of Sustainable Development Goals—An Experience in the Postgraduate Curricula. Sustainability14(4), 2271. Disponible en: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/MIP-08-2018-0367/full/html

2022: Role of artificial intelligence in marketing strategies and performance. Psychology & Marketing. https://doi.org/10.1002/mar.21737

2022: Substantial response or impression management? Compliance strategies for sustainable development responsibility in family firms. Technological Forecasting and Social Change, 174, 121214. https://doi.org/10.1016/j.techfore.2021.121214

2022: Real options appraisal for a reactive CSR strategy: the case of Facebook. Economic Research-Ekonomska Istraživanja, 1–16. https://doi.org/10.1080/1331677X.2022.2135557

2022: Thematic dis/connection of Ibex35 companies to generate dialogue with their stakeholders via Twitter during the pandemic. Communication & Society, 169–183. https://doi.org/10.15581/003.35.2.169-183

2021: Communication and the role of third-party endorsement in social crowdfunding. The Service Industries Journal, 1–28. https://doi.org/10.1080/02642069.2021.1963437

2021: Promoting Female Entrepreneurship: The Impact of Gender Gap Beliefs and Perceptions. SAGE Open, 11(2), 215824402110184. https://doi.org/10.1177/21582440211018468

2021: The mediating role of brand trust in the relationship between brand personality and brand loyalty. Journal of Consumer Behaviour, 20(5), 1153–1163. https://doi.org/10.1002/cb.1922

2021: Economic impact of corporate foundations: An event analysis approach. Journal of Business Research, 122, 159–170. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2020.08.046

2021: When polarization hits corporations: the moderating effect of political ideology on corporate activism. Profesional de la información, 30(6), 1-20. Disponible en: https://revista.profesionaldelainformacion.com/index.php/EPI/article/view/86531/63049
2021: Multiple paths for being recognized as a high impact firm in the banking sector. Economic Research-Ekonomska Istraživanja34(1), 2790-2811. Disponible en: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/1331677X.2020.1842224
2021: Firm value impact of corporate activism: Facebook and the stop hate for profit campaign. Journal of Business Research, 137, 319-326. Disponible en: https://authors.elsevier.com/c/1dfzNXj-jYFet
2021: Communicative functions in human-computer interface design: a taxonomy of functional animation. Review of Communication Research Research, 9, 99-127. Disponible en: https://www.rcommunicationr.org/index.php/rcr/article/view/99/88
2020: Recursos de animación gráfica en aplicaciones de mensajería instantánea, en Gestión y formación audiovisual para crear contenidos en RRSS, 621-635. Ed. McGraw Hil Interamericana. ISBN: 978-84-486-2038-7
2020: Connecting business and sustainable development goals in Spain. Marketing Intelligence & Planning. Disponible en: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/MIP-08-2018-0367/full/html
2020: Main factors for understanding high impacts on CSR dimensions in the finance industry. Sustainability12(6), 2395. Disponible en: https://www.mdpi.com/2071-1050/12/6/2395
2020: Docencia e investigación en Comunicación en España. Ed. Comunicación Social Ediciones y Publicaciones. ISBN: 978-84-17600-29-7.
2020: Importancia de los insights en el proceso estratégico y creativo de las campañas publicitarias. Estudios sobre el mensaje periodístico, 26(1), 339-348. Disponible en: https://doi.org/10.5209/esmp.66570
2020: Audio-visual fake history: deepfake and the woman in a fake and perverse imaginary. Historia y Comunicación Social, 24(2), 505-520. Disponible en: https://dx.doi.org/10.5209/hics.66293
2019: Best practice example of CSR and S&E engagement in emerging economies: analysis of a case study based in China. Journal of Asia business studies. Disponible en: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/JABS-08-2017-0120/full/html
2019: LinkedIn job offers aimed at advertising graduates in Spain. El profesional de la información, 8(6), 1-7. Disponible en: https://doi.org/10.3145/epi.2019.nov.13
2019: La comunicación de la RSE. Análisis del sector hotelero. Revista Latina de Comunicación Social, 74, 1580-1609. DOI: 10.4185/RLCS-2019-1400-83. Disponible en: http://www.revistalatinacs.org/074paper/1400/83es.html
2019: Hacia una taxonomía de funciones de la animación en la interfaz de usuario, en Comunicación y redes sociales en la sociedad de la información. Ed. McGraw Hil Interamericana. ISBN: 978-84-486-1816-2.
2019: Exploring stakeholders’ dialogue and corporate social responsibility (CSR) on Twitter. El profesional de la información, 28, 5. Disponible en: https://doi.org/10.3145/epi.2019.sep.13http://www.elprofesionaldelainformacion.com/contenidos/2019/sep/monfort-villagra-lopez.pdf
2019: From Action Art to Artivism on Instagram: Relocation and instantaneity for a new geography of protest. Catalan Journal of Communication and Cultural Studies, 11(1), 23-37. Disponible en: https://www.ingentaconnect.com/contentone/intellect/cjcs/2019/00000011/00000001/art00002
2019: La cultura corporativa: claves de la palanca para la verdadera transformación digital. Prisma Social Revista de Ciencias Sociales, 25, 439-463. Disponible en: http://revistaprismasocial.es/article/view/2675
2019: Internet, smartphones y redes sociales como factores determinantes en el incremento de casos de ciberacoso. Revista Espacios, 40(4), 23. Disponible en: http://www.revistaespacios.com/a19v40n04/a19v40n04p23.pdf
2019: El rol del Producer en las agencias publicitarias de España. Comunicación y Hombre, 99-108. Disponible en: https://comunicacionyhombre.com/article/rol-del-producer-las-agencias-publicitarias-espana/
2019: The use of hypertextuality, multimedia, interactivity and updating on the websites of Spanish political parties. Communication & Society, 32(1). Disponible en: https://www.unav.es/fcom/communication-society/en/resumen.php?art_id=738
2018: El perfil del consultor de neuromarketing en la formación de grado de la universidad española. Revista Risti. Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação, 16, 11. Disponible en: http://www.risti.xyz/issues/ristie16.pdf
2018: How Does Wall Street React To Global Sports Sponsorship Announcements?: An Analysis of the Effect On Sponsoring Companies' Stock Market Prices. Journal of Advertising Research, 58(3), 297-310. Disponible en: http://www.journalofadvertisingresearch.com/content/58/3/297.article-info
2018: Corporate Communication in digital environments: tools to guarantee Corporate Reputation. Prisma Social, 22, 209-288. Disponible en: http://revistaprismasocial.es/article/view/2582/2759
2018: Artivism: A New Educative Language for Transformative Social Action. Comunicar: Media Education Research Journal, 26 (57), 9-18. Disponible en: https://www.revistacomunicar.com/index.php?contenido=detalles&numero=57&articulo=57-2018-01
2018: New discourses in brand communication in Spain: adaptation vs. renewal of target audience. Comunicación y Sociedad, 31(2), 25-38. Disponible en: https://www.unav.es/fcom/communication-society/en/resumen.php?art_id=670
2018: Mujeres cineastas y mujeres representadas en el cine comercial español (2001-2016). Revista Latina de Comunicación Social, 73, 1247-1266. Disponible en: http://www.revistalatinacs.org/073paper/1305/RLCS-paper1305.pdf
2018: Las mujeres de la Revolución Rusa: la otra gran revolución. Historia y comunicación social, 23(1), 5-22. Disponible en: http://revistas.ucm.es/index.php/HICS/article/view/59829
2017: The role of advertising in Spain in the press and radio during Franco’s regime: The birth of consumer society. Cuadernos Info, 41, 209-226. Disponible en: https://doi.org/10.7764/cdi.40.1128
2017: Usos y tendencias de Twitter en la campaña a Elecciones Generales españolas del 20D de 2015: hashtags que fueron trending topic. El profesional de la información (EPI), 26(5), 824-837. Disponible en: http://www.elprofesionaldelainformacion.com/contenidos/2017/sep/05.pdf
2017: The Effects of Digital Media Advertising Content on Message Acceptance or Rejection: Brand Trust as a Moderating Factor. Journal of Internet Commerce, 16(4), 364-384. Disponible en: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/15332861.2017.1396079
2017: Formas alternativas de financiación en los grupos mediáticos españoles. Fondos de inversión, hedge funds y sociedades capital-riesgo. Ámbitos. Revista internacional de comunicación, 28, 1-13. Disponible en: https://idus.us.es/xmlui/handle/11441/66531
2017: Analysis of the Most Viewed Content in the History of YouTube in Spain: Possible Decisions and Future Challenges around the Business Model of the Platform. Trípodos, 40, 113-129. Disponible en: http://www.tripodos.com/index.php/Facultat_Comunicacio_Blanquerna/article/view/452
2017: New Brand Management Scenarios on the Spanish Market. Cultura, Lenguaje y Representación/Culture, Language and Representation, 18, 67-81. Disponible en: http://www.e-revistes.uji.es/index.php/clr/article/view/2717/2219
2017: La relación entre el visionado y la evaluación del anuncio. Un análisis estructural de la publicidad no pagada en YouTube. Cuadernos. info, 40, 189-202. Disponible en: http://www.cuadernos.info/index.php/CDI/article/view/cdi.40.1088
2016: Advertising and television content for children in Argentina. Prisma Social: revista de investigación social, nº Extra 1, 238-260. Disponible en: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=5602009
2016: Contribución de los sitios web de la industria cinematográfica española a la percepción del Cine Español. Zer: Revista de Estudios de Comunicación, 21(40), 67-83. Disponible en: http://www.ehu.eus/ojs/index.php/Zer/article/view/16410
2016: Communicating Corporate Social Responsibility: re-assessment of classical theories about fit between CSR actions and corporate activities.    Communication & Society, 29(2), 133-146. Disponible en: https://www.unav.es/fcom/communication-society/en/articulo.php?art_id=574
2016: Corporate social responsability and corporate foundations in building responsible brands. El profesional de la información (EPI), 25(5), 767-777. Disponible en: http://www.elprofesionaldelainformacion.com/contenidos/2016/sep/07.pdf
2016: Will they return? Getting private label consumers to come back: Price, promotion, and new product effects. Journal of Retailing and Consumer Services, 31, 109-116. Disponible en: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S096969891630128X
2016: Productoras españolas en la red. Actividad en Twitter y Facebook/Spanish Movie Producers Online Activity on Twitter & Facebook. Estudios Sobre el Mensaje Periodístico, 22(2), 969-980. Disponible en: http://revistas.ucm.es/index.php/ESMP/article/view/54246
2016: Comunicación de RSC: una revisión de las tesis clásicas sobre la coherencia entre la acción de RSC y la actividad organizacional. Communication & Society, 29(2), 133-146. Disponible en: https://dadun.unav.edu/bitstream/10171/41902/1/08.pdf
2016: Contribución de los sitios web de la industria cinematográfica española a la percepción del Cine Español. ZER-Revista de Estudios de Comunicación, 21(40), 67-83. Disponible en: http://www.ehu.eus/ojs/index.php/Zer/article/view/16410
2016: Comunicando culturas: la creación de espacios de intercambio para favorecer la integración. Opción: Revista de Ciencias Humanas y Sociales, 13, 153-172. Disponible en: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=5844663
2016: Redes sociales institucionales de éxito: los casos de @policia y @guardiacivil en España. Opción: Revista de Ciencias Humanas y Sociales, 32(12), 85-109. Disponible en: http://produccioncientificaluz.org/index.php/opcion/article/view/22038
2016: El debate sobre el estado de la nación como parte del ritual democrático parlamentario: análisis del discurso de Rajoy y Rubalcaba en 2014. Estudios sobre el Mensaje Periodístico, 22(1), 375-390. Disponible en: http://dx.doi.org/10.5209/rev_ESMP.2016.v22.n1.52601
2016: Principios básicos del European Advertising Standards Alliance (EASA) como punto de coordinación de los sistemas de autorregulación de la publicidad. Opción: Revista de Ciencias Humanas y Sociales, 828-839. Disponible en: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=5901121
2016: Citizens’ perceptions on social responsibility in public administration organizations: A case study on Spain. Transylvanian Review of Administrative Sciences, 12(48), 166-183. Disponible en: http://rtsa.ro/tras/index.php/tras/article/view/489
2016: Connecting branding and Corporate Social Responsibility: strategies to communicate values in an effective way. International Journal of Strategic Innovative Marketing, 3(2), 1-15. Disponible en: https://www.unav.es/fcom/communication-society/en/articulo.php?art_id=444
2015: The Effect of Product Innovation, Promotion, and Price on Consumer Switching to Private Labels. Journal of Marketing Channels, 22(3), 192-201. Disponible en: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/1046669X.2015.1071604
2015: Principios de condicionamiento clásico de Pavlov en la estrategia creativa publicitaria. Opción: Revista de Ciencias Humanas y Sociales, 2, pp. 813-831. Disponible en: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=5834783
2015: Valorization of cultural diversity through best practices dissemination: sharing experiences. Arteterapia. Papeles de arteterapia y educación artística para la inclusión, 10, 235-246. Disponible en: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=5584566
2015: Corporate social responsibility in emerging markets: case studies of Spanish MNCs in Latin America. European Business Review. Disponible en: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/EBR-03-2013-0053/full/html
2015: Innovation in higher education through collaborative networks: a case study applied to the degree of Journalism. Profesorado, Revista de Currículum y Formación del Profesorado, 19(3), 361-379. Disponible en: https://recyt.fecyt.es/index.php/profesorado/article/view/44281
2015: Nuevas estrategias de publicidad y marketing para una sociedad hiperconectada. Telos: Revista de Pensamiento sobre Comunicación, Tecnología y Sociedad, 115-124. Disponible en: https://telos.fundaciontelefonica.com/archivo/numero101/nuevas-estrategias-de-publicidad-y-marketing-para-una-sociedad-hiperconectada/
2015: Los MOOCs en la enseñanza superior: una tarea pendiente/Higher Education MOOCs: a Work in Progress. Estudios sobre el Mensaje Periodístico, 21(1), 629-642. Disponible en: http://dx.doi.org/10.5209/rev_ESMP.2015.v21.n1.49115
2015: La gestión de intangibles y la marca corporativa: ¿ha cambiado algo en la relación entre las empresas y la sociedad? Revista Latina de Comunicación Social, 70, 793-812. Disponible en: http://www.revistalatinacs.org/070/paper/1072/RLCS-paper1072.pdf
2014: Nuevos modelos educativos: los MOOCs como paradigma de la formación online. Historia y comunicación social, 18, 801-814. Disponible en: http://revistas.ucm.es/index.php/HICS/article/view/44278/41846
2014: La crisis nuclear de Corea del Norte y Sky News o Fox News. Palabra Clave, 17(3), 854-874. Disponible en: http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/3781/pdf
2014: Encuadrar la crisis nuclear: el conflicto en la Península de Corea según la prensa británica y española. Observatorio (OBS*), 8(4), 119-132. Disponible en: http://obs.obercom.pt/index.php/obs/article/view/726
2014: Teoría de la Información y de la Comunicación en una serie de Televisión: Scandal / Information Theory and Communication in a Television Series: Scandal. Historia y Comunicación Social, 19, 133-144. Disponible en: http://dx.doi.org/10.5209/rev_HICS.2014.v19.45016
2014: Público y cine en España. Problemas de identidad y marca para un cine propio/The Public and the Cine in Spain. Issues of identity and Brand. Estudios sobre el Mensaje Periodístico, 20(2), 695-718. Disponible en: http://dx.doi.org/10.5209/rev_ESMP.2014.v20.n2.47029
2014: La situación profesional de los periodistas españoles: las repercusiones de la crisis en los medios. Revista Latina de Comunicación Social, 69, 104-124. Disponible en: http://www.revistalatinacs.org/069/paper/1003_USC/06_S.html
2014: The Nuclear Crisis in North Korea: Sky News or Fox News. Palabra Clave, 17(3), 854-874. Disponible en: http://www.scielo.org.co/scielo.php?script=sci_abstract&pid=S0122-82852014000300012