Grupos de investigación

Publicaciones

Título Fuente Fecha
HOW TEACHERS’ PRACTICES AND STUDENTS’ ATTITUDES TOWARDS TECHNOLOGY AFFECT MATHEMATICS ACHIEVEMENT: RESULTS AND INSIGHTS FROM PISA 2012 RESEARCH PAPERS IN EDUCATION 2018
CONSTRUCT VALIDATION OF A QUESTIONNAIRE TO MEASURE TEACHERS' DIGITAL COMPETENCE (TDC)|VALIDATION DE CONSTRUCTO DE UN INSTRUMENTO PARA MEDIR LA COMPETENCIA DIGITAL DOCENTE DE LOS PROFESORES (CDD) REVISTA ESPANOLA DE PEDAGOGIA 2018
SELF-EFFICACY IN BASIC AND ADVANCED CARDIOPULMONARY RESUSCITATION (CPR): DESIGN AND VALIDATION OF A SCALE|AUTOEFICACIA EN REANIMACIÓN CARDIOPULMONAR (RCP) BÁSICA Y AVANZADA: DISEÑO Y VALIDACIÓN DE UNA ESCALA EDUCACION MEDICA 2018
HOW MUCH GOLD IS IN THE SAND? DATA MINING WITH SPAIN'S PISA 2015 RESULTS|¿CUÁNTO ORO HAY ENTRE LA ARENA? MINERÍA DE DATOS CON LOS RESULTADOS DE ESPAÑA EN PISA 2015 REVISTA ESPANOLA DE PEDAGOGIA 2018
SPANISH HIGH AND LOW ACHIEVERS IN SCIENCE IN PISA 2015: IMPACT ANALYSIS OF SOME CONTEXTUAL VARIABLES|ALUMNADO ESPAÑOL DE ALTO Y BAJO RENDIMIENTO EN CIENCIAS EN PISA 2015: ANÁLISIS DEL IMPACTO DE ALGUNAS VARIABLES DE CONTEXTO REVISTA DE EDUCACION 2018
STATE OF SCIENTIFIC PRACTICES AND EDUCATIONAL RESEARCH. POTENTIAL CHALLENGES FOR THE NEXT DECADE|ESTADO DE LAS PRÁCTICAS CIENTÍFICAS E INVESTIGACIÓN EDUCATIVA. POSIBLES RETOS PARA LA PRÓXIMA DÉCADA REVISTA DE EDUCACION 2018
DESIGN OF A PEDAGOGICAL MODEL TO PROMOTE KNOWLEDGE GENERATION IN VIRTUAL COMMUNITIES INTERNATIONAL JOURNAL OF LEARNING TECHNOLOGY 2017
APPLICATIONS OF HIERARCHICAL SEGMENTATION IN MEASUREMENT AND EVALUATION OF EDUCATIONAL PROGRAMS. EXAMPLES WITH A FINANCIAL EDUCATION PROGRAM|APLICACIONES DE LA SEGMENTACIÓN JERÁRQUICA EN MEDICIÓN Y EVALUACIÓN DE PROGRAMAS EDUCATIVOS. EJEMPLOS CON UN PROGRAMA DE EDUCACIÓN FINANCIERA1 EDUCACION XX1 2017
SELECTION OF HIGH AND LOW-EFFECTIVENESS SCHOOLS IN BAJA CALIFORNIA (MEXICO)|SELECCIÓN DE ESCUELAS DE ALTA Y BAJA EFICACIA EN BAJA CALIFORNIA (MÉXICO) REVISTA ELECTRONICA DE INVESTIGACION EDUCATIVA 2017
IMPROVEMENT OF LEARNING IN ORGANIZATIONS THROUGH VIRTUAL COMMUNITIES|MEJORA DEL APRENDIZAJE EN LAS ORGANIZACIONES A TRAVÉS DE COMUNIDADES VIRTUALES REVISTA COMPLUTENSE DE EDUCACION 2017
TESTING SOCIAL COGNITIVE CAREER THEORY IN COLOMBIAN ADOLESCENT SECONDARY STUDENTS: A STUDY IN THE FIELD OF MATHEMATICS AND SCIENCE|EVALUACIÓN DE LA TEORÍA COGNITIVO SOCIAL DEL DESARROLLO DE LA CARRERA CON ESTUDIANTES ADOLESCENTES COLOMBIANOS DE EDUCACIÓN SECUNDARIA: UN ESTUDIO EN EL ÁREA CIENTÍFICO-MATEMÁTICA REVISTA COMPLUTENSE DE EDUCACION 2017
ALCOHOL BINGE DRINKING AND EXECUTIVE FUNCTIONING DURING ADOLESCENT BRAIN DEVELOPMENT FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 2017
EFFICACY OF AN INTERVENTION PROGRAM FOR ATTENTION AND REFLEXIVITY IN CHILDREN WITH ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER MIND, BRAIN, AND EDUCATION 2017
TEACHER TRAINING FOR UNIVERSITY TEACHERS: MEANING, CONTENT QUESTIONNAIRE OF ATTITUDES TOWARD STATISTICS (QATS): EVIDENCE OF VALIDITY AND RELIABILITY OF SCORES IN A SAMPLE OF EDUCATION STUDENTS|CUESTIONARIO DE ACTITUDES HACIA LA ESTADÍSTICA (CAHE): EVIDENCIAS DE VALIDEZ Y FIABILIDAD DE LAS PUNTUACIONES EN UNA MUESTRA DE ALUMNOS DE EDUCACIÓN BORDON 2016
A REVIEW OF EDUCATIONAL RESEARCH ON SELF-EFFICACY AND SOCIAL COGNITIVE THEORY IN HISPANIC AMERICA|UNA REVISIÓN DE LA INVESTIGACIÓN EDUCATIVA SOBRE AUTOEFICACIA Y TEORÍA COGNITIVO SOCIAL EN HISPANOAMÉRICA BORDON 2016
FAMILY AND ACADEMIC PERFORMANCE: IDENTIFYING HIGH SCHOOL STUDENT PROFILES|FAMILIA Y RENDIMIENTO ACADÉMICO: CONFIGURACIÓN DE PERFILES ESTUDIANTILES EN SECUNDARIA REVISTA ELECTRONICA DE INVESTIGACION EDUCATIVA 2016
PARENTAL INVOLVEMENT ON STUDENT ACADEMIC ACHIEVEMENT: A META-ANALYSIS EDUCATIONAL RESEARCH REVIEW 2015
INNOVATION WITHIN THE ASSESSMENT OF CROSS-CURRICULAR COMPETENCES. THE INSTRUMENT PIAESCE|INNOVACIÓN EN LA EVALUACIÓN DE COMPETENCIAS TRANSVERSALES. EL INSTRUMENTO PIAESCE OPCION 2015
EDUCATIONAL PHILOSOPHY AND EMPIRICAL RESEARCH: PRIORITY OR PARITY? A RESPONSE TO GIL CANTERO AND REYERO|FILOSOFIA DE LA EDUCACIÓN E INVESTIGACIÓN EMPIRICA: ¿PRIORIDAD O PARIDAD? UNA RESPUESTA A GIL CANTERO Y REYERO REVISTA ESPANOLA DE PEDAGOGIA 2015
A RACE MODEL FOR RESPONSES AND RESPONSE TIMES IN TESTS PSYCHOMETRIKA 2015
ATTITUDES TOWARDS STATISTICS OF STUDENTS IN EDUCATION, SOCIAL EDUCATION, AND PRIMARY AND ELEMENTARY EDUCATION AT UCM|ACTITUDES HACIA LA ESTADÍSTICA DE LOS ALUMNOS DEL GRADO EN PEDAGOGÍA, EDUCACIÓN SOCIAL, Y MAESTRO DE EDUCACIÓN INFANTIL Y MAESTRO DE EDUCACIÓN PRIMARIA DE LA UCM EDUCACION XX1 2015
HIGH AND LOW VALUE-ADDED SCHOOLS. DIFFERENTIAL PROFILES OF SECONDARY SCHOOLS IN BAJA CALIFORNIA (MEXICO)|ESCOLAS DE ENSINOMÉDIO E BAIXO VALOR AGREGADO. PERFISDIFERENCIAIS DE ESCOLAS SECUNDÁRIASEM BAJA CALIFORNIA (MÉXICO)|ESCUELAS DE ALTO Y BAJO VALOR AÑADIDO. PERFILES DIFERENCIALES DE LAS SECUNDARIAS EN BAJA CALIFORNIA EDUCATION POLICY ANALYSIS ARCHIVES 2015
LINEAR AND NONLINEAR GROWTH MODELS FOR VALUE-ADDED ASSESSMENT: AN APPLICATION TO SPANISH PRIMARY AND SECONDARY SCHOOLS’ PROGRESS IN READING COMPREHENSION EDUCATIONAL ASSESSMENT, EVALUATION AND ACCOUNTABILITY 2014
CONTRIBUTIONS OF MULTIVARIATE LINEAR HIERARCHICAL MODELS TO EDUCATION RESEARCH INTO PERFORMANCE. AN EXAMPLE USING PISA 2009 DATA ON SPANISH STUDENTS|APORTACIONES DE LOS MODELOS JERÁRQUICO-LINEALES MULTIVARIADOS A LA INVESTIGACIÓN EDUCATIVA SOBRE EL RENDIMIENTO. UN EJEMPLO CON DATOS DEL ALUMNADO ESPAÑOL EN PISA 2009 REVISTA DE EDUCACION 2014
PROJECT EVALUATION SOU-ESTUTUTOR: MENTORS' PERCEPTION|LA EVALUACIÓN DEL PROYECTO SOU-ESTUTUTOR: PERCEPCIÓN DE LOS MENTORES REVISTA COMPLUTENSE DE EDUCACION 2014
EPIBI: PERCEPTION SCALE OF CHILD WELL-BEING INDICATORS. VALIDATION OF THE INSTRUMENT USING POLYTOMOUS RASCH MODELS|EPIBI: ESCALA DE PERCEPCIÓN DE INDICADORES DE BIENESTAR INFANTIL. VALIDACIÓN DEL INSTRUMENTO UTILIZANDO MODELOS POLITÓMICOS DE RASCH REVISTA DE EDUCACION 2014
CLASSIFICATION OF USE PROFILES OF SMARTPHONES IN STUDENTS AND TEACHERS OF AUTONOMOUS UNIVERSITY OF BAJA CALIFORNIA, MÉXICO|CLASIFICACIÓN DE PERFILES DE USO DE SMARTPHONES EN ESTUDIANTES Y DOCENTES DE LA UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DE BAJA CALIFORNIA, MÉXICO REVISTA COMPLUTENSE DE EDUCACION 2014
SPORTS AND GENERIC SKILLS AT UNIVERSITY: THE DESIGN AND VALIDATION OF THE "COMPETEST"|DEPORTE Y COMPETENCIAS GENÉRICAS EN LA UNIVERSIDAD: DISEÑO Y VALIDACIÓN DEL "COMPETEST" REVISTA COMPLUTENSE DE EDUCACION 2013
MATHEMATICS PERFORMANCE AND ATTITUDE TOWARDS MATHEMATICS IN INCLUSIVE SCHOOLS: A STUDY IN THE REGION OF MADRID|RENDIMIENTO EN MATEMÁTICAS Y ACTITUD HACIA LA MATERIA EN CENTROS INCLUSIVOS: ESTUDIO EN LA COMUNIDAD DE MADRID REVISTA DE INVESTIGACION EDUCATIVA 2013
PSYCHOMETRIC PROPERTIES OF THE ACTEVAL QUESTIONNAIRE ON UNIVERSITY TEACHERS' ASSESSMENT ACTIVITY RELIEVE - REVISTA ELECTRONICA DE INVESTIGACION Y EVALUACION EDUCATIVA 2013
COVERAGE OF GUIDANCE AND FORM-TEACHING NEEDS IN COMPULSORY EDUCATION: STUDY IN NINE AUTONOMOUS COMMUNITIES|COBERTURA DE NECESIDADES DE ORIENTACIÓN Y TUTORÍA EN LA EDUCACIÓN OBLIGATORIA: ESTUDIO EN NUEVE COMUNIDADES AUTÓNOMAS REVISTA DE EDUCACION 2012
ADOLESCENTS' ESTIMATE OF THIER OWN INTELLIGENCE|ESTIMACIÓN DE IA INTELIGENCIA EN LOS ADOLESCENTES REVISTA ESPANOLA DE PEDAGOGIA 2012
THE IMPORTANCE OF EFFECT SIZE: A STATISTICAL EXAMPLE USING PHYSICAL CONDITION MEASUREMENTS|IMPORTANCIA DEL TAMAÑO DEL EFECTO. UNA EJEMPLIFICACIÓN ESTADÍSTICA CON MEDIDAS DE CONDICIÓN FÍSICA REVISTA INTERNACIONAL DE MEDICINA Y CIENCIAS DE LA ACTIVIDAD FISICA Y DEL DEPORTE 2012
PSYCHOMETRIC ANALYSIS OF A SCALE ON STUDY SKILLS AND STRATEGIES: EVALUATING AND IMPROVING AN ADAPTATION OF THE LASSI INVENTORY|ANÁLISIS PSICOMÉTRICO DE UNA ESCALA DE HABILIDADES Y ESTRATEGIAS PARA EL ESTUDIO: EVALUACIÓN Y MEJORA DE UNA ADAPTACIÓN DEL INVENTARIO LASSI ELECTRONIC JOURNAL OF RESEARCH IN EDUCATIONAL PSYCHOLOGY 2012
STATISTICAL MODELING TECHNIQUES IN EDUCATIONAL RESEARCH: DATA MINING, STRUCTURAL EQUATION MODELS AND HIERARCHICAL LINEAR MODELS|LAS TÉCNICAS DE MODELIZACIÓN ESTADÍSTICA EN LA INVESTIGACIÓN EDUCATIVA: MINERÍA DE DATOS, MODELOS DE ECUACIONES ESTRUCTURALES Y MODELOS JERÁRQUICOS LINEALES REVISTA ESPANOLA DE PEDAGOGIA 2012
WHAT DO WE KNOW ABOUT THE ASSESSMENT OF EDUCATIONAL PERFORMANCE? PSYCHOMETRIC FEATURES AND PROBLEMS IN PERFORMANCE ASSESSMENTS|¿QUÉ SABEMOS DE LA MEDIDA DE LAS COMPETENCIAS? CARACTERÍSTICAS Y PROBLEMAS PSICOMÉTRICOS EN LA EVALUACIÓN DE COMPETENCIAS BORDON 2011
STATISTICAL LITERACY LEVEL OF ARTS COLLEGE STUDENTS: THE CASE OF THE SCHOOL OF EDUCATION OF THE COMPLUTENSE UNIVERSITY OF MADRID|NIVEL DE ALFABETIZACIÓN ESTADÍSTICA DEL ALUMNADO UNIVERSITARIO DE LETRAS: EL CASO DE LA FACULTAD DE EDUCACIÓN DE LA UNIVERSIDAD COMPLUTENSE DE MADRID REVISTA COMPLUTENSE DE EDUCACION 2011
TEACHERS' NEEDS FOR TEACHING IN THE EUROPEAN HIGHER EDUCATION AREA (EHEA)|NECESIDADES DE FORMACIÓN DEL PROFESORADO UNIVERSITARIO PARA LA ADAPTACIÓN DE SU DOCENCIA AL ESPACIO EUROPEO DE EDUCACIÓN SUPERIOR (EEES) RELIEVE - REVISTA ELECTRONICA DE INVESTIGACION Y EVALUACION EDUCATIVA 2011
VALIDATION OF THE SCALE OF ATTITUDES TOWARD STATISTICS IN SPANISH STUDENTS OF PHYSICAL ACTIVITY AND SPORT SCIENCES|VALIDACIÓN DE LA ESCALA DE ACTITUDES HACIA LA ESTADÍSTICA EN ESTUDIANTES ESPAÑOLES DE CIENCIAS DE LA ACTIVIDAD FÍSICA Y DEL DEPORTE REVISTA COLOMBIANA DE ESTADISTICA 2011
DISCRIMINANT ANALYSIS OF THE SPECIALITY OF ELITE CYCLISTS JOURNAL OF HUMAN SPORT AND EXERCISE 2011
PARENTAL ESTIMATES OF THEIR OWN AND THEIR RELATIVES' INTELLIGENCE. A SPANISH REPLICATION LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES 2010
CULTURAL RESISTANCE IN THE SOCIOEDUCATIONAL CONTEXT: AN EMPIRICAL STUDY IN THE MADRID REGION|RESISTENCIA CULTURAL EN EL CONTEXTO SOCIOEDUCATIVO: UN ESTUDIO EMPÍRICO EN LA COMUNIDAD AUTÓNOMA DE MADRID CULTURA Y EDUCACION 2010
A STUDY ON STUDENT TEACHERS' CONCEPTIONS OF FOOD|UNA INVESTIGACIÓN EN TORNO A LAS CONCEPCIONES SOBRE ALIMENTACIÓN EN FUTUROS PROFESORES REVISTA COMPLUTENSE DE EDUCACION 2010
SELF-EFFICACY BELIEFS OF UNIVERSITY STUDENTS: AN EMPIRICAL STUDY ON THE SPECIFICITY OF THE CONSTRUCT|CREENCIAS DE AUTOEFICACIA DE ESTUDIANTES UNIVERSITARIOS: UN ESTUDIO EMPÍRICO SOBRE LA ESPECIFICIDAD DEL CONSTRUCTO RELIEVE - REVISTA ELECTRONICA DE INVESTIGACION Y EVALUACION EDUCATIVA 2010
STUDY OF THE DETERMINANTS OF EFFICIENCY APPLYING HIERARCHICAL LINEAR MODELS IN THE ASSESSMENT PISA 2006: THE CASE OF SPAIN|ESTUDIO DE VARIABLES DETERMINANTES DE EFICIENCIA A TRAVÉS DE LOS MODELOS JERÁRQUICOS LINEALES EN LA EVALUACIÓN PISA 2006: EL CASO DE ESPAÑA EDUCATION POLICY ANALYSIS ARCHIVES 2009
GROWTH BASIC FORM AT VALUE-ADDED MODELS: SUPRESSING REGRESSION EFFECT|FORMA BÁSICA DEL CRECIMIENTO EN LOS MODELOS DE VALOR AÑADIDO: VÍAS PARA LA SUPRESIÓN DEL EFECTO DE REGRESIÓN REVISTA DE EDUCACION 2009
SOCIAL COGNITIVE CAREER MODEL: A REVIEW OF MORE THAN A DECADE OF EMPIRICAL RESEARCH|EL MODELO COGNITIVO SOCIAL DEL DESARROLLO DE LA CARRERA: REVISIÓN DE MÁS DE UNA DÉCADA DE INVESTIGACIÓN EMPÍRICA REVISTA DE EDUCACION 2009
CONCEPT AND EVOLUTION OF EDUCATIONAL VALUE-ADDED MODELS|CONCEPTO Y EVOLUCIÓN DE LOS MODELOS DE VALOR AÑADIDO EN EDUCACIÓN REVISTA DE EDUCACION 2009
EDUCATING PEOPLE. RADICAL EDUCATIONAL DIFFICULTIES AND A PROPOSAL FOR SOLVING THEM|LA EVALUACIÓN EDUCATIVA DESDE LA PERSPECTIVA DEL VALOR AÑADIDO ESTUDIOS SOBRE EDUCACION 2009
ACHIEVEMENT MEASUREMENTS CORRELATION PATTERNS IN LONGITUDINAL ASSESSMENTS: A MULTILEVEL APPROACH SIMULATION STUDY|PATRONES DE CORRELACIÓN ENTRE MEDIDAS DE RENDIMIENTO ESCOLAR EN EVALUACIONES LONGITUDINALES: UN ESTUDIO DE SIMULACIÓN DESDE UN ENFOQUE MULTINIVEL REVISTA DE EDUCACION 2009
DESIGN AND PSYCHOMETRIC PROPERTIES OF AVACO-EVADIE. QUESTIONNAIRE FOR THE EVALUATION OF THE DIVERSITY ATTENTION AS AN EDUCATIONAL DIMENSION IN THE SCHOOL INSTITUTIONS|DISEÑO Y PROPIEDADES PSICOMÉTRICAS DEL AVACO-EVADIE. CUESTIONARIO PARA LA EVALUACIÓN DE LA ATENCIÓN A LA DIVERSIDAD COMO DIMENSIÓN EDUCATIVA EN LAS INSTITUCIONES ESCOLARES RELIEVE - REVISTA ELECTRONICA DE INVESTIGACION Y EVALUACION EDUCATIVA 2009
INVARIANCE OF THE COVARIANCE STRUCTURE FOR THE MEANS OF ACHIEVEMENT VARIABLES IN LONGITUDINAL STUDIES DEALING WITH THE TRANSITION PERIOD FROM PRIMARY EDUCATION TO SECONDARY EDUCATION|INVARIANZA DE LA ESTRUCTURA DE COVARIANZAS DE LAS MEDIDAS DE RENDIMIENTO ACADÉMICO EN ESTUDIOS LONGITUDINALES EN LA TRANSICIÓN DE EDUCACIÓN PRIMARIA A SECUNDARIA REVISTA DE EDUCACION 2009
PROFILES OF UNIVERSITY PROFESSORS IN SPAIN FOR THE EUROPEAN HIGHER EDUCATION AREA (EHEA)]|PERFILES DOCENTES PARA EL ESPACIO EUROPEO DE EDUCACIÓN SUPERIOR (EEES) EN EL ÁMBITO UNIVERSITARIO ESPAÑOL RELIEVE - REVISTA ELECTRONICA DE INVESTIGACION Y EVALUACION EDUCATIVA 2009
USING TRIANGULATION TO ASSESS CONTINUING EDUCATION TEACHER NEEDS IN MADRID (SPAIN)|EL USO DE LA TRIANGULACIÓN EN UN ESTUDIO DE DETECCIÓN DE NECESIDADES DE FORMACIÓN PERMANENTE EN PROFESORADO NO UNIVERSITARIO DE LA COMUNIDAD DE MADRID EDUCATION POLICY ANALYSIS ARCHIVES 2009
ANALYSIS OF THE COGNITIVE STRUCTURE OF SCIENTIFIC COMPETENCE IN PISA-2006 BY MEANS OF THE LEAST SQUARES DISTANCE METHOD (LSDM): THE SPANISH CASE|ANÁLISIS DE LA ESTRUCTURA COGNITIVA DE LA COMPETENCIA CIENTÍFICA EN PISA 2006 MEDIANTE EL MÉTODO DE LAS DISTANCIAS MÍNIMO-CUADRÁTICAS: EL CASO ESPAÑOL PSICOTHEMA 2009
THE EFFECTIVE SCHOOLS: A MULTILEVEL STUDY OF EXPLANATORY FACTORS OF THE SCHOOL PERFORMANCE IN THE AREA OF MATHEMATICS|LAS ESCUELAS EFICACES: UN ESTUDIO MULTINIVEL DE FACTORES EXPLICATIVOS DEL RENDIMIENTO ESCOLAR EN EL ÁREA DE MATEMÁTICAS REVISTA DE EDUCACION 2009
EVALUATION OF TRANSFER: ANALYSIS OF PSYCHOMETRIC PROPERTIES OF THE TPEP TEST|EVALUACIÓN DEL TRANSFER. ANÁLISIS DE LAS PROPIEDADES PSICOMÉTRICAS DE LA PRUEBA PEPT INFANCIA Y APRENDIZAJE 2008
LEVELS AND PROFILES OF FUNCTIONALITY AS DIMENSIONS OF UNIVERSITY QUALITY. AN EMPIRICAL STUDY OF UNIVERSIDAD COMPLUTENSE|NIVELES Y PERFILES DE FUNCIONALIDAD COMO DIMENSIÓN DE CALIDAD UNIVERSITARIA. UN ESTUDIO EMPÍRICO EN LA UNIVERSIDAD COMPLUTENSE EDUCATION POLICY ANALYSIS ARCHIVES 2007
EVOLUTION OF PHYSIOLOGICAL AND HAEMATOLOGICAL PARAMETERS WITH TRAINING LOAD IN ELITE MALE ROAD CYCLISTS: A LONGITUDINAL STUDY JOURNAL OF SPORTS MEDICINE AND PHYSICAL FITNESS 2007
UN ESTUDIO MULTINIVEL BASADO EN PISA 2003: FACTORES DE EFICACIA ESCOLAR EN EL ÁREA DE MATEMÁTICAS EDUCATION POLICY ANALYSIS ARCHIVES 2006
INCREASE IN PRECISION WHEN ESTIMATING PARAMETERS IN COMPUTER ASSISTED TESTING USING RESPONSE TIME QUALITY AND QUANTITY 2005
BEYOND OVER-REPRESENTATION: THE PROBLEM OF BIAS IN THE INCLUSION OF MINORITY GROUP STUDENTS IN SPECIAL RDUCATION PROGRAMS QUALITY AND QUANTITY 2005
UN ESTUDIO MULTINIVEL SOBRE LOS FACTORES DE EFICACIA ESCOLAR EN PAÍSES EN DESARROLLO: EL CASO DE LOS RECURSOS EN BRASIL EDUCATION POLICY ANALYSIS ARCHIVES 2004
APPLICATION OF HIERARCHICAL LINEAR MODELS TO META-ANALYSIS: STUDY OF THE MONTE CARLO SIMULATION ON THE FUNCTIONING OF TRADITIONAL AND EMPIRICAL-BAYES EFFECT SIZE QUALITY AND QUANTITY 2000