Grupos de investigación

Publicación y difusión

Publicaciones seleccionadas

2025

Exnternal and external interfaces. Some challenges in acquiring SER and ESTAR in L2 Spanish  (2025). Aoife Ahern, Jose Amenos, con Pedro Guijarro-Fuentes. Isogloss: Open Journal of Romance Linguistics Vol. 11 (2).

2024

La educación bilingüe en España: Una mirada crítica acerca de las tendencias actuales (2024). Ana Otto, Diego Rascón Moreno, Elena Alcalde Peñalver, Jesús García-Labord (Coords.). Sección monográfica de la Revista de Educación, 403.

2023

Andamiar del aprendizaje de la escritura para aprender en las lenguas y las áreas del currículum (2023). Isabel Garcia Parejo, Aoife Ahern (coords.). Sección monográficaDidacticae. Journal of Research in Specific Didactics: / Revista d'Investigació en Didàctiques Específiques / Revista de Investigación en Didácticas Específicas, 14. https://doi.org/10.1344/did.2023.14.4-9

 

Handbook of CLIL in pre-primary education (2023). Ana Otto, Beatriz Cortina-Perez (eds.). Springer International Publishing AG

Reading to Learn, Reading the World. How Genre-based Literacy Pedagogy is Democratizing Education (2023). Editado por Claire Acevedo, David Rose y Rachel Whittaker. 

2022

 

Promoting equitable literacy expectations in CLIL: Empowering student teachers’ attitude shifts through Reading to Learn in service-learning (2022), Aoife Aherk, Katherine Smith. Special Issue on (In)Equity Issues in CLIL. AILA Review, 35 (2), 297-320

Metodología de la investigación en la enseñanza-aprendizaje del español como segunda lengua (L2)/lengua extranjera (LE) (2022). Dirigido por Isabel Santos Gargallo y Susana Pastor Cesteros.