Publicación y difusión
Publicaciones seleccionadas
2025
Exnternal and external interfaces. Some challenges in acquiring SER and ESTAR in L2 Spanish (2025). Aoife Ahern, Jose Amenos, con Pedro Guijarro-Fuentes. Isogloss: Open Journal of Romance Linguistics Vol. 11 (2).
2024
La educación bilingüe en España: Una mirada crítica acerca de las tendencias actuales (2024). Ana Otto, Diego Rascón Moreno, Elena Alcalde Peñalver, Jesús García-Labord (Coords.). Sección monográfica de la Revista de Educación, 403.
2023
Andamiar del aprendizaje de la escritura para aprender en las lenguas y las áreas del currículum (2023). Isabel Garcia Parejo, Aoife Ahern (coords.). Sección monográfica. Didacticae. Journal of Research in Specific Didactics: / Revista d'Investigació en Didàctiques Específiques / Revista de Investigación en Didácticas Específicas, 14. https://doi.org/10.1344/did.2023.14.4-9
Handbook of CLIL in pre-primary education (2023). Ana Otto, Beatriz Cortina-Perez (eds.). Springer International Publishing AG
Reading to Learn, Reading the World. How Genre-based Literacy Pedagogy is Democratizing Education (2023). Editado por Claire Acevedo, David Rose y Rachel Whittaker.
2022
Promoting equitable literacy expectations in CLIL: Empowering student teachers’ attitude shifts through Reading to Learn in service-learning (2022), Aoife Aherk, Katherine Smith. Special Issue on (In)Equity Issues in CLIL. AILA Review, 35 (2), 297-320
Metodología de la investigación en la enseñanza-aprendizaje del español como segunda lengua (L2)/lengua extranjera (LE) (2022). Dirigido por Isabel Santos Gargallo y Susana Pastor Cesteros.