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Alberto García García-Madrid

Alberto García García-Madrid es Profesor Asociado en el Departamento de Estudios Ingleses: Lingüística y Literatura de la Universidad Complutense de Madrid. Es Doctor en Estudios Feministas y de Género (UCM, 2021) con una tesis en la novela Orlando de Virginia Woolf, titulada Orlando at the Crossroads of Gender. Ha estudiado en la universidad Queen Mary de Londres, donde obtuvo estudios de máster en English Studies: Writing in the Modern Age (2014). Posteriormente también obtuvo el máster en Formación de Profesorado en la especialidad de inglés (VIU, 2016).

Actualmente, es miembro del grupo de investigación Poéticas y Textualidades Emergentes, que ha participado recientemente en el proyecto AGLAYA: Estrategias de Innovación en Mitocrítica Cultural (H2019/HUM-5714) entre 2020 y 2022. Su investigación se centra en la literatura británica y estadounidense escrita por mujeres y personas LGBTQ+ de los siglos XIX, XX y XXI, además de los estudios feministas y de género y su impacto en la literatura de habla inglesa.

Asignaturas del curso 2023/2024:

  • Literatura inglesa hasta 1750 (Grado en Estudios Ingleses)
  • Poesía modernista anglonorteamericana (Grado en Estudios Ingleses)
  • Trabajo de Fin de Grado (Grado en Estudios Ingleses)

Otras asignaturas impartidas en cursos anteriores:

  • Teatro renacentista inglés (Grado en Lenguas Modernas)
  • Análisis de textos literarios II: poesía y teatro en lengua inglesa (Grado en Estudios Ingleses)
  • Literatura de los Estados Unidos de 1850 a 1900 (Grado en Estudios Ingleses)
  • Teatro del siglo XX en lengua inglesa (Grado en Estudios Ingleses)

 

Alberto García García-Madrid is an Associate Lecturer in the Department of English Studies: Linguistics and Literature at the Complutense University of Madrid. He holds a Ph.D. in Feminist and Gender Studies (UCM, 2021) with a thesis on Virginia Woolf’s novel Orlando, titled Orlando at the Crossroads of Gender. He studied at Queen Mary University of London, where he earned a master’s degree in English Studies: Writing in the Modern Age (2014). After that, he also obtained a master’s degree in Teacher Training, specializing in English (VIU, 2016).

Currently, he is a member of the research group Poetics and Emerging Textualities, which recently participated in the project AGLAYA: Innovation Strategies in Cultural Myth Criticism (H2019/HUM-5714) from 2020 to 2022. His research focuses on British and American literature written by women and LGBTQ+ individuals from the 19th, 20th, and 21st centuries, as well as feminist and gender studies and their impact on English-language literature.

Courses taught in 2023/2024:

  • English literature up to 1750 (Undergraduate, English Studies)
  • Anglo-American modernist poetry (Undergraduate, English Studies)
  • Final year dissertation (Undergraduate, English Studies)

Other courses taught in previous years:

  • English Renaissance drama (Undergraduate, Modern Languages)
  • Analysis of literary texts II: poetry and drama in English (Undergraduate, English Studies)
  • Literature of the United States from 1850 to 1900 (Undergraduate, English Studies)
  • Twentieth-century drama in English (Undergraduate, English Studies)