Contribuciones a congresos

IV Congreso Internacional de Enseñanza Bilingüe en Centros Educativos, 20-22 de octubre de 2017, Madrid .

Nuñez Perucha, Begoña. "The use of conversational style and scaffolding strategies in effective lecture discourse: Implications of EMI pedagogy".

5th ICLHE Conference, 4-7 de octubre de 2017, Copenhague (Dinamarca).

Dafouz, Emma. "ROAD-MAPPING in action: Theorising, researching and preparing for English-medium instruction across settings". Conferencia plenaria

del Campo, C. "The EMI challenge. A story from the Complutense University of Madrid". Conferencia invitada.

Smit, Ute. "Interactivity in EMI lectures: The potential for disciplinary meaning making in economics".

15th International Pragmatics Conference, 16-21 de julio de 2017, Besfast (Irlanda del Norte).

Nuñez Perucha, Begoña. "Going global: the representation of universities and academic actors in the advertising discourse of higher education".

 22nd EBES Conference, 24-26 de mayo de 2017, Roma (Italia).

García Greciano, B. y Rivero, C. "Employability: An Approach Based on Required and Acquired Competences. Evidence from Complutense University of Madrid".

XXXV Congreso Internacional AESLA, 4-6 de mayo de 2017, Jaén.

Fernández Gil, M.J. "De las cover letters de las empresas anglosajonas a las cartas de motivación de las universidades españolas: (re)escrituras de géneros y sinergias culturales".

II Seminario Retos y Oportunidades del Aula Internacional, 3 de abril de 2017, Madrid.

Urquía, E. y Pérez Estébanez, R. "Dialogue between Internships in Higher Education and Internationalisation: Evidence in Spain".

Pascual Ezama, D. "La adaptación del lenguaje español-inglés inglés-español para la mejor comprensión y aprendizaje"

García Greciano,B., Rivero-Rodríguez, C. y Martín, S. "Is the competence to communicate in other languages a challenge for employability?" (póster)

2017 conference of the American Association of Applied Linguistics (AAAL), 18-21 de marzo de 2017, Portland (EEUU).

Dafouz, E.; Huettner, J.; y Smit, U. "Making Meaning in Economics Lectures: the “language-content interface” in English-Medium Higher Education".

Emma Dafouz, E.;  y Breeze, R. "On the use of complex cognitive discourse functions in exam responses in a parallel L1-EMI university course" (póster).

8th International Conference of the Iberian Association of Translation and Interpreting (AIETI8), 8 de marzo de 2017, Alcalá de Henares.

Fernández Gil, M.J. "Ideología y política(s) en la traducción de documentos académicos generados en el marco del EEES".

Congreso Internacional "Evidence-Based Strategies to Support Bilingual Education in Spain and the US", 27-29 de enero de 2017, Salamanca.

Núñez Perucha, B. "Teaching and assessing writing in bilingual higher education: an integrated approach". http://diarium.usal.es/bilinguismo/files/2016/12/Book-of-Abstracts.pdf

9th International Conference of  Education,  Research and  Innovation ICERI 2016,  14–16 de noviembre de 2016, Sevilla.

Avello, M.; Camacho-Miñano, M.M.; Urquia-Grande, E.; y del Campo, C. "Is Spain Different? Undergraduate Students’ Perceptions about the Use of English". http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2016.0140

40th AEDEAN Conference, 9-11 de noviembre de 2016, Huesca.

Fernández Gil, M.J. "La posición de la traducción ante la dispar construcción discursiva de las "statement of purpose" y las cartas de motivación". http://aieti8.com/wp-content/uploads/2017/10/Actas-AIETI8-1.pdf.

13th International Conference of the Association for Language Awareness ALA 2016, 19-22 de julio de 2016, Viena (Austria).

Dafouz, E.; Huettner, J.; y Smit, U. "Language awareness in English-medium business education: On making disciplinary learning accessible". https://www.wu.ac.at/fileadmin/wu/o/ala2016/ALA-2016_Abstracts_20160718.pdf

8th Annual International Conference on Education and New Learning Technologies EDULEARN16, 4-6 de julio de 2016, Barcelona.

del Campo, Cristina; Cancer, Andrés; Pascual-Ezama, David; y Urquía-Grande, Elena. "Comparative Academic Performance Analysis of Business Administration Freshmen Using English vs. Spanish as Medium of Instruction". http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2016.0316

2nd International Conference on Higher Education Advances, HEAd’16, 21-23 de junio de 2016, Valencia.

Camacho-Miñano, María del Mar; del Campo, Cristina; David Pascual-Ezama; Urquia-Grande, Elena; Rivero, Carlos; y Akpinar, Murat. "Are we assessing correctly our students? Spain versus Finland". http://dx.doi.org/10.4995/HEAd16.2016.2590

EMI FORUM, 20-21 de junio de 2016, Madrid.

del Campo, Cristina. "The INTE-R-LICA project: An overview of the linguistic, cultural, and academic challenges of English-Medium Instruction in Higher Education".

Dafouz, Emma, “English-medium instruction in higher education: the views from the Spanish context”

XVII Encuentro ASEPUC, 14-17 de junio de 2016, Bilbao.

Rivero-Menéndez, M.J.; Urquía-Grande, E.; Camacho-Miñano, M.M.; y López-Sánchez, P.  "Motivation and learning strategies in Accounting: Are there differences in EMI versus non-EMI students?".

XII Congreso Internacional de Lingüística General, 23-25 de mayo de 2016, Alcalá de Henares.

Núñez Perucha, B. "Rhetorical Shifts and Contextualization Strategies in the Discourse of Lectures: From Discourse Analysis to EMI Pedagogy".

http://cilg2016.org/descargas/files/Libro_Resumenes/XII_Congreso_Internacional_de_Linguistica_General_Libro_web.pdf

XXXIV AESLA International Conference, 14-16 de abril de 2016, Alicante.

Camacho-Miñano, M.M.; y Dafouz Milne, E. "Examining the impact of English-medium instruction on university students’ academic achievement: The case of Accounting students".

Dafouz, E.; Huettner, J.; y Smit, U. "Leading students to disciplinary language use: an analysis of English-medium university lectures".

Núñez-Perucha, B. "A contrastive study of students´s written discourse in bilingual degrees: Insights from L1 and L2 exams in the discipline of economics".

Escobar Urmeneta, C.; Pérez-Vidal, C.; Alcón, E.;  Alonso Alonso, R.; Alejo, R.; Dafouz, E.; Fonseca, C. ; y Cadierno, T. "El inglés como lengua vehicular en la educación superior: logros y retos". Mesa redonda sobre Enseñanza de lenguas y diseño curricular.

I Seminario Retos y Oportunidades del Aula Internacional, 4 de abril de 2016, Madrid.

Rivero-Menendez, M.J.; Urquía-Grande, E.; Camacho-Miñano, M.M.; y López Sánchez, P. "Does the language of instruction determine students ́learning strategies and motivation? Evidence from EMI versus non-EMI students".

Camacho-Miñano, M.M.; Dafouz, E.; Urquía-Grande, E.; y Avello, M. "Why do I have to study in English?”: Undergraduate students’ perceptions about the use of English".

del Campo, C.; Cancer, A.; Pascual-Ezama, D.; y Urquía-Grande, E. "Preliminary analysis of Business Administration freshmen academic output within the INTE-R-LICA project"

ICLHE, 2-4  de Septiembre de 2015, Buselas (Bélgica).

Dafouz Milne, E. y Núñez Perucha, B. "Discursive features of student writing in Business Administration degrees: A contrastive study of Spanish and English student exams".

XXXIII AESLA International Conference, 16-18 de abril de 2015, Madrid.

Dafouz Milne, E.; Núñez Perucha, B.; Neff, J. y Fernández Gil, M.J. “The Language and Content Interface in Tertiary English-medium Education. Conceptualizing Issues withing the INTE-R-LICA Project”.

del Campo, C.; Cancer, A.; Pascual-Ezama, D. y Urquía, E. “EMI vs. non-EMI: Preliminary analysis of the academic output within the INTE-R-LICA project”.

Dafouz, E. “The Language and Content Interface in Tertiary English-Medium Education: Conceptualizing issues within the INTE-R-LICA project”.

Dafouz Milne, E.; Núñez Perucha, B.; Martínez Martínez, M.A.; Fernández Gil, M.J. y Neff van Aertselaer, J. “The Reading/Writing Scene in University English -Medium Instruction: A case study of Economics and Business Bilingual Degrees”.

II Jornadas de Buenas Prácticas Docentes “Innovación en el aula” UCM, 26 de febrero de 2015.

Camacho, M.M.; Dafouz, E. y Urquía, E.  “Más allá de la pizarra: El uso interactivo de las ITs en los grados universitarios bilingües”.

EAIE, 16-19 de septiembre de 2014, Praga (República Checa).

García-Greciano, B.; Urquía, E.; del Campo, C. "Internationalization as a Tool for Assessing Key: Strengths and Weaknesses"