Proyectos de Investigación

Artículos en revistas y capítulos de libros

  • Ortiz-Lozano, J., Aparicio-Chueca, P., Triadó-Ivern, X., Arroyo-Barrigüete, J.L. (2023). Early dropout predictors in social sciences and management degree students. Studies in Higher Education.

    DOI: https://doi.org/10.1080/03075079.2023.2264343

  • Arroyo-Barrigüete, J. L., Carabias López, S., Hernández, A., & Segura, M. (2023). Efecto de la especialidad en bachillerato en el rendimiento matemático en la universidad: un estudio comparativo en grados de Administración de Empresas. Revista de Educación402, 115-140

    DOI: https://doi.org/10.4438/1988-592X-RE-2023-402-597

  • Márquez, J., Lazcano, L., Bada, C., & Arroyo-Barrigüete, J. L. (2023). Class participation and feedback as enablers of student academic performance. SAGE Open13(2), 21582440231177298

    DOI: https://doi.org/10.1177/21582440231177298

  • Arroyo-Barrigüete, J. L., Carabias-López, S., Borrás-Pala, F., & Martín-Antón, G. (2023). Gender Differences in Mathematics Achievement: The Case of a Business School in Spain. SAGE Open13(2), 21582440231166922

    DOI: https://doi.org/10.1177/21582440231166922

  • Arroyo-Barrigüete, J. L., López-Sánchez, J. I., Morales-Contreras, M. F., & Soffritti, M. (2022). The impact of English-medium instruction on university student performance. Journal of Multilingual and Multicultural Development, 1-16

    DOI: https://doi.org/10.1080/01434632.2022.2047193

  • Arroyo-Barriguete, J. L., Bada, C., Lazcano, L., Márquez, J., Ortiz-Lozano, J. M., & Rua-Vieites, A. (2023). Is it possible to redress noninstructional biases in student evaluation of teaching surveys? Quantitative analysis in accounting and finance courses. Studies in Educational Evaluation77, 101263. 

    DOI: https://doi.org/10.1016/j.stueduc.2023.101263

  • Arroyo-Barrigüete, J.L.; Carabias-López, S.; Curto-González, T. y Hernández, A. Portability of Predictive Academic Performance Models: An Empirical Sensitivity

    Analysis. 

    Mathematics (2021). 

    JCR 2021 (Science Edition)

    DOI: https://doi.org/10.3390/math9080870

  • Arroyo-Barrigüete, J. L., Obregón, A., Ortiz-Lozano, J. M., & Rua-Vieites, A. (2022). Spain is not different: teaching quantitative courses can also be hazardous to one’s career (at least in undergraduate courses). PeerJ10, e13456

    DOI: https://doi.org/10.7717/peerj.13456

  • Constante-Amores, A.; Florenciano Martínez, E.; Navarro Asencio, E. y Fernández-Mellizo, M. (2021). Factores asociados al abandono universitario. EducaciónXX1, 24(1),17 -44,  http://doi.org/10.5944/educXX1.26889
  • “El rendimiento académico de los estudiantes de nuevo ingreso de la Universidad Complutense de Madrid”. Revista de Educación, 387: 213-231, 2020.
  • Fernández-Mellizo, M. (2022). Análisis del abandono de los estudiantes de grado en las universidades presenciales en España. Programa Editorial del Ministerio de Universidades.Se puede descargar el estudio en este enlace.
  • Fernández-Mellizo, M. (2022). “¿Cómo ha evolucionado la evolución de la desigualdad de oportunidades educativas en España?: controlando el sesgo de selección de los modelos de transiciones educativas”. Revista Española de Investigaciones Sociológicas (REIS). DOI: https://reis.cis.es/REIS/PDF/REIS_177_021639127566491.pdf
  • Segura, M.; Mello, J. y Hernández, A.; 

    Machine Learning Prediction of University Student Dropout: Does Preference Play a Key Role? (

    2022). 

    JCR 2021 (Science Edition)

    DOI: https://doi.org/10.3390/math10183359